Friday, April 13, 2007

ملوك وطوائف



طبيعة الكووووووون
بتقول ان لازم المواطن يتعاون مع المخبر ويصاحب الحرامي
عشان الحياة تمشي
طبيعة الكووووون
بتقول ان لازم الذكي يصاحب الغبي ويتعايش معاه في الدنيا
عشان الحياة تمشي
طبيعة الكووووون
بتقول ان الكويس لازم يتعامل مع الوحش ويتعلم منه ويعلمه
عشان الحياة تمشي
اصبحنا ملوك وطوائف عديدة
كل واحد عاوز يبقى كبير .. على شوية جهلاء
اصبح الملوك >> ضعفاء
والطوائف >> جهلاء
على هذا الحال
لن يأتي يوم على الملوك لتكون فيه اقوياء
كذلك لن يأتي اليوم لنرى هؤلاء الطوائف عقلاء
لذلك قررت
انني لن اكون من الملوك
ولا حتى من الطوائف
انها مملكتي الخاصة
انا الحاكم فيها وانا المحكوم
انا الكبير فيها وانا الصغير
انا الناجح فيها وانا الفاشل
انا العاقل وانا والمجنون
انا الحبيب وانا المحبوب
واترككم انتم ايها الملوك مع طوائفكم العديدة
وسوف نلتقي قريباً على اي مائدة وسنرى ماذا انجزتم جميعكم
وماذا انجزت
كنت اتمنى ان اعيش معكم طبقاً لطبيعة وقواعد الكون
ولكن انتم ايها الملوك اخترتم ان تكون ملوك ضعفاء على هؤلاء الطوائف الجهلاء
التاريخ يذكر ان مثل هذه الممالك لن تستمر كثيراً .. وسيأتي عليها اليوم لتُهدم .. وتُنسى
نلتقي بعد الفاصل الاعلاني هذا
سنعووووووووود
خالص تحياتي : سمسم

3 comments:

الحلم العربي said...

ألف مبروك المدونة...و مستنيين المواضيع الجامدة جدا هنا ..
بالتوفيق إن شاء الله

سمسم said...

الحلم العربي
متشكر عالتشجيع
وياريت اكون تحت حسن الظن

وعذراً عالتأخير ,, كنت نايم :)

خالص تحياتي
سمسم

Anonymous said...

really i like it coz iam living in my own kingdom too

ab2a zorny